Kulturvandring til husmannsplassen Mørksætre

Publisert av Øystein Lie den 17.07.20. Oppdatert 23.09.21.

Det ble en fin kulTURvandring i en flott sommerkveld torsdag 16. juli, da «Husmannsgruppa» i Berg, Rokke og Asak historielag i samarbeid med Halden Turist og grunneier Aleksander Onarheim Selvig arrangerte en vandring fra Mørk gård til husmannsplassen Mørksætret.

Den fine sommerkvelden lagde en nydelig ramme rundt vandringen og Trond Fjeld ledet vandringen på en utmerket måte.

«Husmannsgruppa» i historielaget vil samle og spre kunnskap om husmannsvesenet i gamle Berg kommune. – Vi ble oppfordret til å følge historielaget på nettet. Men Trond Fjeld utfordret alle til å gå ut i terrenget og oppsøke husmannsplassene.

Meld dere inn i historielaget og bli gjerne med i vårt husmannsprosjekt, sa Trond Fjeld til lydhøre og engasjerte kulTURvandrere.

Vil du bli medlem av historielaget så send en e-post til Øystein Lie med navn, telefonnr. adresse og mailadresse og så ordner han dette (klikk på denne linken)

Send Øystein e-post